03:35:00

Stephen King - Pan Mercedes: Znalezione nie kradzione








Kupienie drugiej części zajęło mi nad wyraz dużo czasu. Miałam pierwszą część Pana Mercedesa – o której pisałam w tym poście – i trzecią, której bez środkowej nie było sensu czytać. Kiedy w końcu sięgnęłam po Znalezione nie kradzione przeczytałam ją niemal jednym tchem… Teraz żałuję! Zdecydowanie mogłam dawkować sobie tę przyjemność.


Historia w pigułce


Po raz drugi znajdujemy się w amerykańskiej rzeczywistości, oglądając ją z różnych stron – normalności, przykrych wydarzeń i przestępczości. Z pozoru niezwiązane ze sobą sytuacje okazują się prowadzić nowych bohaterów wprost ku sobie. W Znalezione nie kradzione poznajemy bliżej postać jednej z ofiar tytułowego Pana Mercedesa – pana Sauberga. Rannym zostaje ojciec i mąż. Jego niepełnosprawność szybko odciska brzemię na całej rodzinie, którą dotyka ból, cierpienie i bieda. W wyniku konieczności przeprowadzenia się do innej, skromniejszej dzielnicy miasta, rodzina Saubergów przeprowadza się do domu przestępcy – Morrisa Bellamy’ego. Ten z kolei, wiele lat wcześniej chowa w pobliżu domu najcenniejszy ze skarbów: niepublikowaną twórczość słynnego pisarza Johna Rohenstaina, którego kilka dziesięcioleci wcześniej obrabował i zamordował. Akcja rozpoczyna się po warunkowym zwolnieniu Bellamy’ego, który wraca po łup zabrany już przez młodego Sauberga. Peter zdając sobie sprawę z jego wartości postanawia pomóc rodzicom…


Podsumowanie


Druga część mnie nie zawiodła – płynna akcja przeniosła mnie z trudnej, acz monotonnej rzeczywistości rodziny Saubergów (jakich wielu) do wartkiej i bogatej w różne wątki fabuły. Początkowo zdecydowanie brakowało mi udziału Billa Hodgesa i jego przyjaciół. Kiedy ich postaci zostały już włączone ich nowe kreacje bardzo mnie zaskoczyły! Stephen King bardzo pozytywnie rozwinął ich historie życiowe, które w obecnym kształcie idealnie pasowały do kolejnej części trylogii. Jestem niezwykle ciekawa jakie przygody czekają w ostatniej. Mam nadzieję, że Zmiana Warty nie zawiedzie moich oczekiwań i czekam na trochę czasu na nią z niecierpliwością!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 3 po trzeciej - all in one :) , Blogger